پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۰:۵۱

بازار نفتکش‎ها در انتظار تحولات منطقه ای

باشگاه خبری فراساحل: تحولات خاورمیانه هنوز نتوانسته نرخ اجاره کشتیهای نفتکش غولپیکر را بالا ببرد اما مالکان در انتظار محموله های ماه جولای 2017 هستند تا شاید نرخها افزایش یابد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، نرخ اجاره VLCCها در حال هفته ناپایداری را پشت سر گذاشت که ممکن است در پی افزایش محمولههای نفتی خاورمیانه پایئنتر برود و یا در اثر تنشهای ژئوپلتیکی بر سر قطر بالا برود. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا VLCC ها میتوانند مانند گذشته در کنار نفت قطر، نفت کشورهای دیگر را نیز بارگیری (co-loading) کنند یا خیر. در همین حال مشخص نیست در صورتیکه  کشتیهای نفتکش مجاز به بارگیری نفت خام قطر باشند، این موضوع چه تاثیری بر فعالیتهای تجاری آتی خواهد گذاشت.

یک کارگزار کشتی در سنگاپور اعلام کرد: "هیچکس هنوز نمی داند چه می شود. همه منتظر هستند تا ببینند چه اتفاقی میافتد. شایعات در مورد قطر بسیار زیاد است اما هیچکدام از آنها به آنچه در بازار کشتیهای نفتکش رخ می دهد، ارتباطی ندارد." گرچه نرخ اجاره نفتکش های VLCC در ابتدای هفته گذشته رشد کرد و به 55 واحد در مقیاس جهانی رسید، اما در ادامه هفته کاهش یافت. این  کارگزار سنگاپوری اعلام کرد: " بحران قطر آنگونه که بسیاری انتظار داشتند بر بازار کشتیهای نفتکش تاثیر نداشت و احتمال دارد که نرخ اجاره کشتی های نفتکش VLCC همچنان کاهش یابد." تا کنون امارات ورود کشتی های حامل محموله های انرژی قطر را به این بنادر خود ممنوع کرده است، کشتی هایی نیز که قصد سفر به قطر را داشته باشند نمی توانند در بنادر امارات توقف نمایند.

محدودیت در بارگیری انواع نفت در یک VLCC موجب شد که خریداران نفت به استفاده از کشتی های کوچکتر سوئزمکس روی بیاورند. شرکت توتال 2 فروند کشتی سوئزمکس را، یکی برای بارگیری نفت امارات و سایر کشورها، و یک فروند دیگر را با پرداخت مبلغی اضافهتر برای بارگیری نفت قطر اجاره کرد. این تغییر در استفاده از انواع نفتکشها می تواند موجب افزایش نرخ اجاره کشتیهای نفتکش کوچکتر شود.



  کد خبر : 3875
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :